ALGEMENE VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene Voorwaarden Complete Elegance

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Complete Elegance en een cliënt waarop Complete Elegance deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


Inspanningen

Complete Elegance zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap, Complete Elegance zal zo veel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.


Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Complete Elegance melden. Als de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Complete Elegance de gehele behandeling aan de cliënt berekenen. Als de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Complete Elegance de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.

Complete Elegance moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, als zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.


Kort gezegd:

Afspraken die niet 24 uur van tevoren zijn afgezegd zullen in rekening worden gebracht.


Betaling

Complete Elegance vermeldt alle prijzen van behandeling en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.

Verloopt de betaling zoals vooraf afgesproken via een factuur dan dient de cliënt het volledige bedrag binnen 14 dagen over te maken op bankrekening ten name van Complete Elegance onder vermelding van het volledige factuurnummer.

Persoonsgegevens en privacy

De cliënt voorziet Complete Elegance bij de eerste behandeling van alle gegevens (waaronder medische gegevens/ziektebeelden), waarvan Complete Elegance aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Complete Elegance neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Complete Elegance behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Complete Elegance zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.


Geheimhouding

Complete Elegance is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt als, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, Complete Elegance verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Complete Elegancee is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Complete Elegance is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Complete Elegance is niet aansprakelijk voor beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.


Beschadiging en Diefstal

Complete Elegance heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen als de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Complete Elegance meldt diefstal altijd bij de politie.


Klachten

Als de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Complete Elegancee. Complete Elegance moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Complete Elegance de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.


De garantie vervalt als:

• De cliënt andere producten heeft gebruikt dan door Complete Elegance is geadviseerd.

• De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.

• De cliënt de verwijzing naar andere disciplines (waaronder huisarts, podotherapeut) niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.

• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.


Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Als de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Complete Elegance het recht de cliënt toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.


Recht

Op elke overeenkomst tussen Complete Elegance en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst


Share by: